
“Hoogste kwaliteit is de garantie voor echte duurzaamheid. Dan is het ook zinvol om de zolen te vervangen.”
— Ralf Dujmovits | LOWA PRO Team
Nieuwe zolen zijn mogelijk bij alle schoenen met een gelijmde constructie – dus bij schoenen uit de series MOUNTAINEERING en TREKKING. Bij dit type schoenconstructie wordt de schacht van de schoen om de leest geknepen en onder hoge druk aan de onderkant van de binnenzool gelijmd. De tussenzool en de buitenzool worden vervolgens op deze vaste eenheid gelijmd. Gelijmde schoenen zijn uiterst robuust en stabiel. Omdat de zool en de schacht pas bij het verlijmen van de zool met elkaar worden verbonden, kunnen schoenen met deze constructie worden herzoold. Daarbij wordt de versleten zool helemaal van de schoen geschuurd en wordt een nieuwe zool aan de schacht gelijmd. Dat verlengt merkbaar de levensduur van de schoenen en levert een belangrijke bijdrage aan de duurzaamheid. Bij modellen met een GORE-TEX-membraan kunnen we echter helaas niet garanderen dat de schoenen daarna waterdicht zijn.
“Hoogste kwaliteit is de garantie voor echte duurzaamheid. Dan is het ook zinvol om de zolen te vervangen.”
— Ralf Dujmovits | LOWA PRO Team
Je vindt de naam van je schoen op het etiket dat aan de binnenzijde van de schoentong is bevestigd.
De eerste contactpersoon voor alle garantiegevallen en reparaties binnen de garantie is de LOWA winkelier, ook als de schoenen online of elders zijn gekocht (alle winkeliers vind je hier). De winkelier kan met zijn vakkennis het beste beoordelen wat er gedaan moet worden, bijvoorbeeld of je schoenen ter reparatie of inruil moeten worden verzonden. Voeg altijd een kopie van het aankoopbewijs en een korte beschrijving van het probleem bij de schoen. De winkelier zorgt dan voor de verdere afhandeling van de klacht.
Is de garantie op je schoen verlopen of wil je iets vernieuwen?
Dan helpen we je graag verder!
Voorbereiding
Haal de inlegzool en veters uit de schoenen. Maak de schoenen bovendien schoon.
Contact met de LOWA winkelier
Schoenen moeten met aankoopbewijs teruggebracht worden naar de winkelier. Hier leg je ook je klacht / probleem uit.
Beoordeling
De winkelier beoordeelt of de LOWA schoenen terug worden gestuurd naar LOWA Benelux.
Wachten
Nadat LOWA Benelux de schoenen heeft beoordeeld zal dit binnen 1–2 weken worden teruggekoppeld aan de winkelier en deze zal met een passend antwoord komen.
Contact
Heb je nog een speciale vraag? Neem gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier, dan bespreken we samen met jou de volgende stappen.
Stuur ons een bericht. We helpen je graag.